unikind, onderwijspraktijk, uniqind, beelddenken, adhd, add, uniqind, alphen aan den rijn,  dyslexie, hoogbegaafd, leerproblemen, uniqind, lerenlerenmethode, beelddenken in de praktijk, lerenleren, automatiseren, uniqind, visueelleren, taaldenken, leesproblemen, faalangst, onderwijs, hoogbegaafdheid, suzanne linting, dyscalculie, onderwijspraktijk, uniqind, beelddenken, adhd, add, uniqind, alphen aan den rijn,  dyslexie, hoogbegaafd, leerproblemen, uniqind, lerenlerenmethode, beelddenken in de praktijk, lerenleren, automatiseren, uniqind, visueelleren, taaldenken, leesproblemen, faalangst, onderwijs, hoogbegaafdheid, suzanne linting, dyscalculie, bal-a-vis-x, lezeninkleur, leesliniaal, NOV Reflextherapie, INNP methode, neurologische ontwikkelingsvertraging

Beelddenken in de praktijk

Beelddenken in de praktijk hanteert al jarenlang de Nederlandse termen Beelddenken en Taaldenken, die respectievelijk staan voor deze twee geheugensystemen: Visuospatial Memory en Verbal Memory. Beide geheugensystemen vereisen een andere manier van leren en werken.

Een Beelddenker werkt op inzicht, doorzicht en vanuit het geheel.

Een Taaldenker leert onderdelen op volgorde vanuit de analyse.


Beelddenken in de praktijk staat al jaren achter de stelling dat het talige onderwijs beelddenkers tekort doet. Hierdoor verliezen we als maatschappij onnodig veel talenten. Niet de leerstof is het probleem, maar de manier waarop de lesstof wordt aangeboden.


Samengevat:

Beelddenken is een globale leerstijl met een voorkeur voor beelden:

Visuospatial Memory.


Taaldenken is een analytische leerstijl met een voorkeur voor taal:

Verbal Memory.

 

Het wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van deze twee geheugensystemen en de invloed die dit heeft op de manier van leren en werken, is een erkenning voor de beelddenker en al zijn talenten!

Design: Scrambled Ads © 2016 Uniqind